2013. február 19., kedd

Agreeing / disagreeing

Kommunikáció - A való életben és a nyelvvizsgákon is sokszor kell kifejtenünk a véleményünket egy adott témával kapcsolatban. Ebbe az is beletartozik, hogy elmondjuk, egy állítással egyet tudunk érteni, vagy nem. A most következő kifejezések ebben segítenek.



AGREEING
(ha egyetértesz…)

DISAGREEING
(ha nem értesz egyet…)
Yes, I agree (with you).
(Igen, egyetértek.)
Yes / True, but …
(Igen, de …)
I completely agree.
(Teljesen egyetértek.)
I’m afraid I disagree / can’t agree with you.
(Attól tartok, nem értek egyet veled.)
I couldn’t agree with you more.
(Teljesen egyetértek.)
I take / see your point, but …
(Értem, hogy mit mondasz, de …)
That’s exactly what I think.
(Pontosan így gondolom.)
I see what you mean, but …
(Értem, hogy mire gondolsz, de …)
My point exactly.
(Pontosan így gondolom.)
I’m not sure about that.
(Nem vagyok benne biztos.)
I know.
(Tudom.)
I’m not sure that’s correct / true / right.
(Nem vagyok benne biztos, hogy így van.)
I can go along with that.
(Egyetértek.)
I’m not sure I can accept that.
(Nem hiszem, hogy el tudom fogadni.)
(I think) you’re right.
(Szerintem, igazad van.)
I agree to some extent, but …
(Bizonyos mértékig egyetértek, de …)
Right. / That’s right.
(Így van.)
I can’t agree / go along with that.
(Nem értek egyet.)
True. / That’s true.
(Így van.)
I disagree.
(Nem értek egyet.)
Absolutely.
(Teljes mértékben.)
I don’t see why / how.
(Nem értem, miért / hogyan.)
Exactly!
(Pontosan.)
You must be joking!
(Most viccelsz!)
I suppose so.
(Úgy gondolom, igen.)
Surely you don’t think that …
(Nem gondolhatod, hogy …)


>> További hasznos szókincsfejlesztő nyelvleckéket ezen az oldalon találsz.

>> Ha tetszett ez a bejegyzés, akkor oszd meg barátaiddal a közösségi oldalakon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

További kérdésed van, vagy a véleményedet szeretnéd elmondani? Üzenj bátran: